Предлагат промени в учебния процес на учениците до 7-ми клас
„Днешното поколение деца ще живеe в ера на дигитални трансформации. Професиите на бъдещето ще изискват комплексни знания и умения, свързани с взаимодействие с изкуствен интелект. Дигиталната креативност също ще е необходима. За да успеят в живота, децата трябва да са подготвени за идващите десетилетия“.
Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на пресконференция за предложени промени в нормативната уредба на организацията на учебния процес в системата на образованието, формата на държавните зрелостни изпити и националното външно оценяване.
„Предлагаме нов предмет – „Дигитални технологии и креативност“, който да обединява ИТ и компютърно моделиране“, посочи министър Вълчев и поясни, че с предложените промени се цели информационните технологии да се надградят с дигитална креативност.
Новият предмет за седмокласниците ще бъде въведен през учебната 2023/2024 година, а за петокласниците и шестокласниците – съответно през 2021/2022 и 2021/2023 година.
Предлага се възможност изпитите за националното външно оценяване да могат да бъдат под формата на интегриран тест, който да включва различни учебни предмети.
„Основните предмети български език и литература и математика не са достатъчни. В националното външно оценяване трябва да се включат и природните и обществените науки. Учениците се мотивират трудно да учат задълбочено в областта на природните науки. Това се вижда от оценките, и от малкия брой зрелостници, които полагат матури по тези предмети. Затова тестовете пo бългapcĸи ще могат да се съчетават с oбщecтвeните нayĸи, а по мaтeмaтиĸa – с пpиpoдни нayĸи“, посочи министър Вълчев.
В предложените от МОН промени е заложено и увеличение на чacoвeтe пo мaтeмaтиĸa в 5 и 6 ĸлac, ĸaĸтo и тeзи пo гeoгpaфия в 6 ĸлac. B oбyчeниeтo пo пpиpoдни нayĸи щe oтпaднaт peдицa тepмини, ĸoитo ycлoжнявaт yчeбнoтo cъдъpжaниe.
МОН предлага промени и в скалата за оценяване за държавните зрелостни изпити. За да преминат успешно изпитите, зрелостниците ще трябва да покриват минимум 30 % от максималния брой точки на изпита. Предвижда се, това да стане от учебната 2022-2023 година.
Предлага се и промяна в организацията и дейностите в училищното образование. Целта е да се върви към интегрирана индивидуална подкрепа от различни учители и възможности за прегрупиране, което вече се прави в проекта „Подкрепа за успех“.
За най-малките – от 1 до 3 клас, се предвижда да бъдат ангажирани допълнително още една седмица за проектни и творчески дейности – зелени училища, посещения на културни институции, екскурзии.
Предметът „Околен свят” да се нарича „Родинознание”, като целта е да се акцентира върху патриотичното възпитание без промени в учебната програма, е заложено още в предложените промени.
ЕКИП:ВИДИН ВЕСТ
Посещения: 74
Сподели в социалните мрежи:
Jooble : Работа в град Видин
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!